torsdag 1 november 2007

Schenström tog jobbet från mig och Dick Cheney

Nu har moralens väktare avgått!!

Hur kan man få ett sådant viktigt jobb vid 35 års ålder, helt sanslöst. Var det tänkt att hon skulle ska vara vår Dick Cheney vid 9/11? Istället blev hon vår nye Lars Danielsson.

Att Schenström skulle visa sig avsakna karaktär för att hålla sig borta från flaskan är inte överraskande då hon saknar all disciplin för att hålla sin kropp i trim. Ja, jag vet, det är inte politiskt korrekt att dra den kopplingen här i detta hamsterhjul som vi alla kallar Sverige. Men varför var hon inte och träna när hon hade tid över? Dricka alkhol med en journalist, det kan ju inte bli sämre.

Hur fick hon detta enorma ansvar vid 35 års ålder. Under valrörelsen kändes hon mer som en överviktigt rödpimplande sekreterare än ett proffs.

Jag sitter här och drömmer mig bort till det stora landet i väster, tänk om jag fick vara medborgare i ett land där Dick Cheney håller i krisen och inte drar sig för att 'scramble the jets'.

30 år och arbetslös ekonom, varför får inte jag Schenströms jobb. Jag får inte arbete efter examen på grund av att jag saknar relevant arbetslivserfarenhet. I det här fallet så är den relevanta arbetslivserfaenheten hög moral, sunda värderingar och bra omdöme. Äntligen ett jobb jag kan få!

Ja just det, politisk korrekt ska man vara också. Alltid spricker det på något. Jag får nog hålla tummarna för mitt Green Card istället, och Dick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja flytta till det "fina" samhället i väster du. Maktgalna som de är där, verkar du passa in perfekt med hyllande av stridsplan och USMC. Dock har USA:s ingripande i 2:a Världskriget "my outmost respect". Men...det räcker inte i längden...USA står för mycket av det dåliga i världens utveckling nu för tiden. För övrigt, har du kanske inte tänkt på att din ekonomutbildning på något sätt finansierats? Hur skulle det gått med den i USA? Kanske kunde dina föräldrar hostat upp en eller några miljoner kr...eller om du hade haft tur och dessutom varit bland de skarpaste fått stipendium. Poängen är att det i en majoritet av alla möjliga scenarier går bättre för gemene man i Sverige. Så hugg av toppen (skillnaden mellan Sverige och USA)av girighet och maktgalenhet till förmån för allas bästa. Eller flytta om du inte passar och heller inte får jobb här.